27 de juny del 2025

Un any més, el Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols presenta el seu programa d’estiu amb una àmplia oferta d’activitats per descobrir i gaudir del patrimoni cultural i marítim del territori. De l’1 de juliol al 27 de setembre, les seus del Museu —l’Antic Hospital, el Salvament de Nàufrags i el Monestir — s’activen amb exposicions, visites, rutes i propostes per a tots els públics.
Des de l'1 de juliol, l’Antic Hospital amplia horari i obre cada dia de 11 a 14 h i de 17 a 20 h, amb l’exposició permanent Una Societat Canviant i la reobertura de l'exposició temporal L’Art d’un Metge de Poble.
El Salvament de Nàufrags, una de les seus més estimades del Museu, torna a obrir del 4 de juliol al 21 de setembre en format de portes obertes, amb accés lliure i una renovació de la seva exposició interior.
Horaris:
• Del 4 de juliol al 17 d’agost: de 18 a 20:30 h.
• Del 18 d’agost al 21 de setembre: de 17 a 19:30 h.
La seu del Museu d'Història al Monestir de Sant Feliu de Guíxols oferirà accés a les exposicions de la primera planta: Guíxols: Eines i creences i El Monestir i la Vila, així com al recorregut exterior per la Porta Ferrada i la Torre del Fum.
Programa d’activitats:
🔸 Juliol (inscripcions obertes a partir del 28 de juny):
• 4 de juliol: Portes obertes - Obertura del Salvament de Nàufrags.
• 19 de juliol: Ruta literària - Estimats amics: Josep Pla i Sant Feliu de Guíxols.
• 26 de juliol: Gastro-visita - Tastets de Mar, amb Carmina Ontiveros i El Ginjoler.
🔸 Agost (inscripcions obertes a partir del 26 de juliol):
• 16 d’agost: Visita guiada - Pere Caimó i el Sant Feliu revolucionari del segle XIX, amb Antoni Strubell.
• 23 d’agost: Gastro-visita - Tastets de Mar, amb Carmina Ontiveros i El Ginjoler.
🔸 Setembre (inscripcions obertes a partir del 23 d'agost):
• 13 de setembre: Ruta literària - Estimats amics: Josep Pla i Sant Feliu de Guíxols.
• 20 de setembre: Visita guiada - L’Estació de Salvament de Nàufrags, a càrrec de Xavi Roca.
• 27 de setembre: Cinema etnogràfic - El territori al plat & La sang de la terra.
Passaport dels Museus
Aquest estiu torna a l’Antic Hospital el Passaport dels Museus, una proposta familiar de descoberta amb premis col·leccionables. Disponible en quatre idiomes.
Fòrum internacional
Del 17 al 20 de setembre, Sant Feliu i l’Escala acolliran el 30è Fòrum Internacional de l’Associació de Museus Marítims de la Mediterrània sota el lema Navegant cap a un futur sostenible.
📩 Per participar a les activitats, podeu fer la inscripció presencialment al vestíbul de l’Antic Hospital o contactar amb el Museu a través del correu activitatsmuseu@guixols.cat o al telèfon 972 821 575.
Consulta la programació completa aquí.
T’hi esperem!
La revisió de les activitats educatives ha rebut subvenció per a projectes específics de museus del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya